Waarom willen we dat bloemen altijd op de gekozen bezorgdag bezorgd moet worden? En waarom mogen bloemen niet 1 dag later door de bezorgdienst bezorgd worden en is dat gelijk not done. Wij van BloomGift zijn hier dieper op in gegaan en vertellen je graag in dit artikel wat de voornaamste redenen zijn, waarom bloemen bezorgen op tijd zo belangrijk is en hoe het komt dat soms de beloofde bezorgbelofte toch niet wordt nagekomen.
In ons leven bestellen we vaak bloemen voor speciale momenten en bijzondere gelegenheden. Bloemen zijn het prefecte cadeau om te geven. Ze zijn vrolijk, ze ruiken lekker en ze brengen nog eens een bepaalde emotie over. Verjaardagen, jubilea, bruiloften en condoleances zijn dan ook gelegenheden, waarbij we graag bloemen laten bezorgen. Maar ook als je iemand beterschap wilt wensen, een hart onder de riem wilt steken of wilt feliciteren met een nieuw huis of baan, zijn bloemen een uitstekende keus. Niet alleen op deze speciale momenten willen we bloemen bezorgen, ook met de bijzondere dagen als Valentijnsdag en Moederdag sturen we bloemen op.
Dit zijn vele momenten in het jaar, waar je bloemen op een gewenste dag bezorgd wilt hebben. Als bloemen een dag later dan de gewenste bezorgdatum bezorgd worden, dan is het doel voorbij gestreefd. Het moment waarvoor je bloemen laat bezorgen hebt is geweest en jouw attente gebaar is weg. Dat is dan ook de voornaamste reden, dat het zo belangrijk is dat bloemen gezien de emotionele waarde, op tijd bij de ontvanger bezorgd wordt.
Zodra bloemen in aanraking met buiten- of kamertemperatuur (boven 5-6 graden) komen, dan beginnen bloemen langzamerhand te groeien en te bloeien. In de zomer uiteraard sneller dan de winter. Zodra bloemen door BloomGift zorgvuldig in een stevige verzenddoos verpakt worden verliezen ze tevens het contact met daglicht. De verse bloemen zitten welliswaar verpakt in een freshbag (natte spons die bloemstelen vochtig houden), maar elke dag dat een bos bloemen of boeket later wordt bezorgd gaat ten koste van de versgarantie. Veel online bedrijven geven een versgarantie van 10 dagen, maar wij garanderen een versgarantie van 7 dagen, omdat het nog wel eens kan voorvallen dat bloemen een dag te laat bezorgd worden. Dit is een 2e reden dat het zo belangrijk is dat bloemen op tijd worden bezorgd, omdat ze simpelweg versheid gaan verliezen. Gelukkig zijn de meeste bloemen sterk en vers van de kweker en overleven ze soms wel 2 tot 3 dagen in een gesloten verzenddoos. Wist je dat rozen uit Afrika ook droog in een kartonnen doos verpakt zitten en dat deze zo’n 3 tot 5 dagen onderweg zijn.
In het dagelijks leven zijn we druk met de alledaagse dingen. Boodschappen doen, sporten, kinderen naar school brengen en naar het werk. We hebben géén tijd om nog even naar een bloemist te rijden en zo nu en dan moeten we een verjaardag overslaan. Hoe fijn, dat je in binnen enkele klikken bloemen online kan bestellen en de volgende dag kan laten bezorgen. Je hoeft je niet haasten en te stressen en je kan iemand toch een attent gebaar opsturen. Maar ook dan wil je natuurlijk dat het op tijd bezorgd wordt, want anders had je wellicht op die speciale zaterdag naar de verjaardag van je vriendin of de housewarming van je vrienden gegaan. Of dan had je wel jouw bloemen bij de bloemist gekocht. Je wilt er hoe dan ook vanuit gaan, dat jouw bloemen op het gekozen bezorgmoment bezorgd worden.
De meeste online bloemen bezorgen webshops besteden het bezorgen van hun bloemen en planten uit aan externe bezorgdienst(en). Met alle pakketjes die we tegenwoordig bestellen, krijgt de pakketbezorger het steeds drukker. Gemiddeld heeft een pakketbezorger zo’n 100 tot 150 pakketjes in de bus en die willen we het liefst de volgende dag in huis hebben. Het aantal consumenten dat online shopt neemt toe. De online bloemen en planten webshops willen uiteraard ook niets liever dat hun bloemen binnen 1 dag of zelfs nog op dezelfde dag geleverd worden. We hebben net in dit artikel gelezen, dat gezien het moment de versheid het zo belangrijk is dat bloemen op tijd worden bezorgd. Echter als we in de praktijk kijken, dan blijkt dat in enkele gevallen de bezorging niet op het gewenste bezorgmoment bezorgd wordt. Dit is dan ook niet zo gek, want zoveel landelijke bezorgdiensten zijn er niet en ze hebben het heel erg druk. Met name met de piekmomenten zoals Valentijn, Moederdag, Pasen en kerst zie je dat de gekozen bezorgdag niet altijd wordt gehaald.
Wij van BloomGift attenderen onze bezorgdienst(en) hier dagelijks op aan, dat bloemen een cadeau en tevens een versproduct is en dat het gezien het gebaar en de achterliggende emotie van uiterst belang is dat het op het gekozen moment bezorgd wordt. Ook hopen wij met dit artikel een boodschap over te brengen, dat we momenteel in een snelle wereld leven, waarbij hoe graag we ook met z’n allen willen soms de gewenste leverbelofte om welke reden dan ook zo nu en dan niet 100% kunnen nakomen. Wij garanderen met BloomGift samen met onze bezorgdienst een KPI (Key Performance Indicator) van 98%.