Veelgestelde vragen

Heb je een vraag en weet je niet aan wie je hem moet stellen? Je kan de klantenservice van Bloomgift op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur per e-mail, via WhatsApp chat of op 085-9020402 bereiken.

Daarnaast kan je de meeste antwoorden op deze veelgestelde pagina terug vinden. Zit jouw antwoord er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Top 5 meestgestelde vragen

Hoe werkt Bloomgift?

Bloomgift werkt heel eenvoudig en simpel. Je kiest de bloemen of plant waarmee je iemand wilt verrassen. Je kiest er vervolgens een leuk kaartje, bijpassende vaas en extraatje bij en bestellen maar. Nog een Tip! Het is wel even in de gaten houden, dat je bij het kiezen van je persoonlijk wenskaartje, je extraatje of je vaas, dat je er wel een dikke kaderrand omheen ziet, want pas dan is je kaart, extraatje of vaas echt geselecteerd.  

Waarom moet ik een e-mailadres invullen bij het afrekenen?

Zodra je gaat afrekenen, vragen wij altijd om jouw e-mailadres. Wij hebben jouw e-mailadres nodig, want daar zullen wij je order- en verzendbevestiging naar toe sturen.

Ik heb per ongeluk een verkeerd bezorgadres ingevuld, wat nu?

Géén probleem! Stuur onze klantenservice gewoon even een e-mail met het juiste bezorgadres en wij passen dit direct voor je aan, mits de bloemen uiteraard nog niet verzonden zijn.  

Ik heb brievenbusbloemen besteld, maar het is niet door de brievenbus gekomen, hoe kan dat?

Al onze brievenbusbloemen en brievenbus cadeaus gaan door de brievenbus. Dat is juist het leuke ervan, want de ontvanger hoeft er niet speciaal voor thuis te zijn. Het kan echter een keer gebeuren dat de brievenbus van de ontvanger vol zit of dat de bezorger het brievenbuspakje op onmogelijke wijze door de brievenbus krijgt en bang is jouw bestelling te beschadigen. In dat geval zal de bezorger altijd het brievenbuspakje bij één van de buren proberen te bezorgen.

Diegene waar ik mijn bloemen heen heb gestuurd, heeft zijn of haar verrassing nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Dat vinden wij heel erg vervelend! Als het goed is heb je van ons een Track & Trace e-mail ontvangen, dat je bestelling door ons verstuurd is. In deze verzendbevestiging staat tevens een link waarbij je de bezorger 'live' kunt volgen. Hiermee kan je precies zien, waar de bezorger zich bevindt . Heeft de ontvanger de bloemen na 2 werkdagen nog steeds niet van onze bezorgdienst ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice of stuur ons een e-mail en dan gaan wij het voor je uitzoeken.

Bestelling vragen

Bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na je bestelling bij Bloomgift zal je op de dag dat jouw bestelling bezorgd moet worden, van ons een Track & Trace verzendbevestiging ontvangen met daarin een Track & Trace link. Via deze link kan je de bezorger live volgen en zie je precies waar jou bestelling zich bevindt.

Kan ik meerdere bestellingen tegelijk doen?

Ja, bij Bloomgift kan je meerdere bestellingen tegelijk doen. Je kan de bestellingen echter maar naar 1 verzendadres versturen. Als je meerdere bestellingen wilt plaatsen naar verschillende verzendadressen, dan zal je deze afzonderlijk van elkaar moeten bestellen. Bij elke bestelling rekenen wij onze verzendkosten die voor dat product geldt.  

Kan ik mijn bestelling anoniem versturen?

Ja dat kan! Bij Bloomgift kan je wel een persoonlijke boodschap in je wenskaart zetten, maar kan je anoniem blijven door er geen naam in te zetten. Nu weet de ontvanger nooit van wie de bloemen afkomstig zijn. De afzender wordt niet op de wenskaart meegegeven.

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen nadat ik betaald heb?

Ja, je kan het bezorgadres nog laten aanpassen. Als je ingelogd bent op je ‘Mijn Bloomgift’, dan kan je in je eigen adresboek het ook zelf nog aanpassen. Houdt er wel rekening mee dat soms je bestelling al in het verwerkingsproces zit en dan kunnen wij helaas géén wijzigingen meer aanbrengen aan het bezorgadres. Mocht je ingelogd zijn als gast en wil je het bezorgadres laten wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice of stuur ons een e-mail.

Ik wil nog een wijziging aanbrengen aan mijn bestelling? Kan dat?

Je kan altijd wijzigingen aan onze klantenservice doorgeven via support@bloomgift.nl. Wij zullen deze dan waar wij kunnen het voor je gaan oppakken. Houdt er wel rekening mee dat soms je bestelling al in het verwerkingsproces zit en dan kunnen wij géén wijzigingen meer aanbrengen aan je bestelling. Ook het wijzigen van een tekst in jouw kaartje of het bezorgadres aanpassen dient 24 uur van te voren aan onze klantenservice doorgegeven te worden.

Kan ik mijn bestelling nog verwijderen?

Ben je niet tevreden over wat je uiteindelijk besteld hebt? Had je liever een ander artikel gekozen of een ander extraatje bij je bestelling gewild? Kies dan bij jouw gekozen product in de in winkelwagen op het prullenmandje. Jouw gekozen artikel wordt dan uit je winkelwagen verwijderd.

Het selecteren van een kaartje lukt niet, kan iemand mij helpen?

Kan je niet verder met bestellen en krijg je de melding ‘Veld is verplicht’ dan betekent dat je géén kaartje hebt geselecteerd, terwijl je deze wel graag aan je bestelling zou willen toevoegen. Je weet dat je kaartje pas geselecteerd is als er rode dikke kaderrand om het kaartje heen staat. Pas dan weet ons systeem dat er een kaartje bij moet en kan je verder gaan naar het betaalproces. Hopelijk kan het onderstaand voorbeeld je hierin meer duidelijkheid geven.

Kaartje Selecteren

Kan ik mijn bestelling naar een postadres versturen?

Nee, je kan jouw bestelling niet naar een postbus laten bezorgen. DIt is een postadres en geen bezoek of woonadres.

Hoe verstuur ik mijn bestelling naar een ziekenhuis?

Ligt er een familielid of een vriend/vriendin in het ziekenhuis en wil je hem of haar opvrolijken. Bij Bloomgift kan je bij het bezorgadres de naam van het ziekenhuis met daarachter het afdelings- en kamernummer opgeven. Eventueel kan je bij stap 4 nog extra informatie vermelden voor de postkamer van het ziekenhuis. Vergeet dit niet zo volledig mogelijk in te vullen, anders kan het wezen dat jouw bestelling niet bij de juiste persoon terecht komt. Let op: dat je wel het bezoekersadres van het ziekenhuis invult, zodat deze aan de juiste balie door de bezorgdienst afgegeven kan worden.

Kan ik een Bloomgift cadeaubon bestellen?

Ja, bij Bloomgift kan je een cadeaubon bestellen. Wij hebben diverse cadeaubonnen voor jou beschikbaar met variërende geldwaarden van € 10,- tot en met € 100,-. Deze bloemen cadeaubon verpakken wij op een leuke wijze en sturen wij samen met de unieke 12-cijferige cadeauboncode toe, zodat je deze kan verzilveren op onze website. Je kan de cadeauboncode slechts één keer gebruiken en heeft een geldigheidsdatum van één jaar.

Bestel cadeaubon

Ik heb een andere vraag over het bestellen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een andere vraag en hebben de meestgestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar ons contactformulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je vraag binnen 1 dag beantwoorden.

Bezorg vragen

Bezorging

Wie bezorgt mijn bestelling?

Al onze bestellingen worden bezorgd door onze bezorgdienst Packs. De brievenbusbloemen en brievenbuscadeaus worden net als bij de pakketten door de koerier van onze bezorgdienst bezorgd. Via de 'Track & Trace' link, welke wij je op de dag van bezorging per e-mail zullen toesturen, kan je zien wanneer jouw bestelling bezorgd gaat worden.    

Wat zijn de bezorgkosten?

Op alle brievenbus pakketten binnen Nederland hanteren wij:
€ 4,49 verzendkosten.

Op alle pakketten binnen Nederland hanteren wij een prijs van:
€ 6,99 verzendkosten.

Zendingen naar België: 
Op alle brievenbus pakketten naar België hanteren wij:
€ 7,49 verzendkosten.

Op alle overige pakketten naar België hanteren wij een prijs van:
€ 9,99 verzendkosten.

Let op! In België kennen ze géén brievenpost. Onze bezorgdienst streeft ernaar binnen 48 uur aan ons belgische klanten te bezorgen.

Bezorgen jullie in het weekend en op maandag?

Bloomgift bezorgt jouw bestleling momenteel enkel op zaterdag. Op zon- en maandag bezorgen wij niet. Met uitzondering van Moederdag en Valentijnsdag, want dan bezorgen wij wel op zondag.

Wat nu als de ontvanger niet thuis is?

Al onze brievenbusbloemen passen door de handige verpakking door de brievenbus. Hierdoor hoeft de ontvanger niet speciaal thuis te zijn. Past het brievenbuspakket niet door de brievenbus en doet er niemand open, dan probeert de bezorger het pakketje eerst bij de buren af te geven. Is daar ook niemand aanwezig, dan zal de bezorger het pakket of brievenbuspakje weer mee retour nemen naar het depot. De afzender zal in dit geval zelf een nieuwe bezorgafspraak moeten maken via de Track & Trace link.

Wanneer worden de bloemen bezorgd?

Bij Bloomgift worden alle bestellingen de volgende dag bezorgd. Zodra de bestelling door de brievenbus past, zoals bij de brievenbusbloemen, worden deze dinsdag tot en met zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur (m.u.v. zon- en maandag) door de bezorger bezorgd. Vóór 14:00 uur bij Bloomgift besteld, is de volgende dag in huis. Al onze bloemen die als brievenbuspakje en als pakket worden verstuurd, zijn te volgen via een live Track & Trace link, welke wij in de ochtend op de dag van bezorging e-mailen. Onze brievenbusbloemen gaan mee via de postzendingen van bezorgdienst en worden meestal binnen 24 uur bezorgd.

Heb je een prachtig gemengd boeket of een mooi bos rode rozen besteld en moeten deze als pakket door onze bezorgdienst bezorgd worden, dan krijg je in de verzendbevestiging van ons een Track & Trace link. Hiermee kan je exact je bestelling volgen en weet je precies hoe laat we voor de deur staan.

Kan ik mijn bloemen laten bezorgen in het buitenland?

Helaas, kan je op dit moment bij Bloomgift nog géén bloemen naar het buitenland versturen. Zou je dit toch heel graag willen, stuur dan een e-mail met je wensen en het bezorgadres naar onze klantenservice via support@bloomgift.nl. Wij gaan dan kijken wat we voor jou hierin kunnen betekenen. Let wel, dat de bezorgkosten uiteraard hoger liggen dan wanneer je een pakket of brievenbusbloemen in Nederland verstuurt.

Kan ik mijn bloemen ook op zondag bezorgd krijgen?

Op zon- en feestdagen geniet onze bezorgdienst ook van een vrije dag en bezorgen zij niet. Met uitzondering van Valentijnsdag en Moederdag, dan is er wel de mogelijkheid om op zondag bezorgd te krijgen. Hier geldt dan wel een extra toeslag voor buiten de reguliere bezorgkosten.

Ik heb bloemen bezorgd gekregen maar ik weet niet van wie, kunnen jullie dat mij vertellen?

Bij Bloomgift kan je jouw bestelling anoniem laten versturen. Helaas mogen wij vanwege de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) Privacaywetgeving niet zeggen van wie de bestelling afkomstig is. Wel kunnen wij uiteraard de afzender een e-mail sturen dat de ontvanger graag met jou in contact wil komen om hem of haar te bedanken. Indien je dit graag zou willen, kan je onze klantenservice een e-mail sturen naar: support@bloomgift.nl

Ik heb een brievenbusbloemen besteld, maar deze is niet bezorgd in de brievenbus. Wat nu?

Al onze brievenbusbloemen en brievenbus cadeaus passen netjes door de brievenbus. Soms komt het voor dat de brievenbus waar het pakket in bezorgd moet worden, kleiner of smaller is dan het brievenbuspakket zelf. Hierdoor past het brievenbuspakket niet en is proppen uiteraard géén optie. Dit kan voorkomen, waardoor het brievenbuspakket niet bezorgd kan worden en zal de bezorger overgaan tot het handmatig afleveren.

Hoe kan het dat er alsnog een 'Niet-Thuis' melding naar voren komt?

Er is een kans dat de ontvanger niet thuis is op het moment van handmatig afleveren van jouw bestelling. Er komt dan een 'Niet-Thuis' melding of 'Geweigerd' melding in jouw Track & Trace naar voren.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als de bezorger en de ontvanger elkaar hebben gemist?

Afhankelijk van de melding die de bezorgdienst afgeeft in de Track & Trace zullen zij verzoeken om zelf een nieuwe bezorgafspraak in te plannen of ze bieden de zending vanuit zichzelf de volgende dag nog een keer aan. Houdt daarom de Track & Trace altijd goed in de gaten, hier volgt alle informatie. Mocht onze hulp nodig zijn, dan kan je altijd contact met opzoeken met onze klantenservice via: support@bloomgift.nl of telefonisch via 085-9020402. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17.00 uur.

Ik heb een andere vraag over het bezorgen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een andere vraag en hebben de meestgestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar ons contactformulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

Betaal vragen

Betaling

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt je bestelling bij Bloomgift op meerdere manieren betalen. Zodra de bestelling is betaald, zullen wij je brievenbusbloemen, rozentaartje of bos bloemen in onze vrolijke verpakking bij onze bezorgdienst gaan aanbieden en naar jou versturen. De meest gebruikelijke manier is om per iDEAL te betalen. Andere betaalmogelijkheden zijn:

• Visa- of Mastercard (credit card)
• PayPal (online betalen)
• Bancontact (voor belgische klanten)
• Overboeking (enkel voor zakelijke klanten)
• Afterpay (achteraf betalen)
• Apple Pay (betalen via Apple)

Krijg ik een factuur na mijn betaling?

Zodra je betaling is gedaan, krijg je van ons automatisch een orderbevestiging. In deze orderbevestiging staat jouw factuurnummer. Je factuur is altijd opvraagbaar in je eigen Bloomgift account.

Ik heb een andere vraag over de betaling, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

Mijn Bloomgift vragen

Account | Mijn Bloomgift

Wat is Mijn Bloomgift?

Mijn Bloomgift is jouw eigen persoonlijke omgeving binnen Bloomgift. Hier kan je o.a. jouw orderhistorie zien en je bezorgdadressen in opslaan. Ideaal om nooit meer een adres te vergeten, want Mijn Bloomgift bewaart alles.

Waarom zou ik mij aanmelden voor Mijn Bloomgift?

Het voordeel van Mijn Bloomgift account is, dat je altijd je laatste bestellingen en facturen kan bekijken, adressen kan opslaan en eventueel je wachtwoord kan wijzigen. Bovendien is het handig om je te registeren i.v.m. in- en uitloggen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt? Wat nu?

Vervelend, dat je jouw wachtwoord kwijt bent. Niet getreurd, klik op "wachtwoord vergeten" en vul jouw e-mailadres in. Wij zullen je wachtwoord resetten en binnen enkele minuten krijg je op het door jou ingevulde e-mailadres een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Wat doet Bloomgift met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens blijven bij Bloomgift en wij hebben ons als Bloomgift te houden aan ons Privacy Regelement conform de geldende AVG Privacy wet- en regelgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Meer informatie vindt je bij veelgestelde privacy vragen.

Ik heb een andere vraag over Mijn Bloomgift, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een andere vraag en hebben de meestgestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar ons contactformulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

Privacy vragen

Privacy/AVG

Welke persoonlijke gegevens bewaart Bloomgift van mij?

Wij krijgen de volgende gegevens via de website van jou als afzender/klant binnen: je voor- en achternaam, je telefoonnummer (niet verplicht), je factuuradres, je e-mailadres, het land waar je vandaan kom, je IP-adres en of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Ben je een bedrijf en heb je jezelf als zakelijke klant geregistreerd dan bewaren wij ook je bedrijfsnaam en je BTW nummer.

Wat doen jullie met de persoonlijke gegevens van waar ik de bloemen heen stuur?

Alle gegevens van de ontvanger, die jij bij het bezorgadres invult, bewaren wij bij jouw bestelnummer en jouw gegevens. Wij bewaren van de ontvanger enkel zijn of haar adresgegevens.

Hoe lang bewaart Bloomgift mijn gegevens?

Jouw persoonlijke NAW gegevens en je e-mailadres bewaren wij 7 jaar. Dit is door de belastingdienst vastgelegd in art. 52 Wet Rijksbelastingen. Op deze gegevens geldt de wettelijke bewaarplicht.

Kan ik op de Bloomgift site ergens mijn gegevens inzien?

Ja, dat kan! Als je jezelf bij Bloomgift geregistreerd hebt als klant, dan kan je via 'Mijn Bloomgift' jouw profiel bekijken. Hier vind je al jouw persoonlijke gegevens, je bestellingen, je bezorgadressen en de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen. Heb je een bestelling als gast bij Bloomgift geplaatst dan zijn jouw NAW gegevens niet online zichtbaar. Je kan deze opvragen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via support@bloomgift.nl. Wij sturen je persoonlijke profiel binnen 2 werkdagen per e-mail naar je toe.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens verwijderen?

In je 'Mijn Bloomgift' omgeving kan je niet je persoonlijke gegevens verwijderen. Je zal een e-mail moeten sturen naar onze Klantenservice via support@bloomgift.nl met het verzoek jouw account bij Bloomgift te laten verwijderen. Onze klantenservice medewerker zal je een e-mail sturen met het verzoek of je zeker weet je account te verwijderen. Je zal deze nogmaals aan ons moeten bevestigen om misbruik te voorkomen. Let op: Wij zullen niet al je gegevens verwijderen, maar enkel je gegevens opschonen, omdat wij een wettelijke bewaarplicht hebben van 7 jaar. Zodra je gegevens door ons opgeschoond en verwijderd zijn, kunnen wij dit niet meer voor je herstellen.

Jullie sturen mij een nieuwsbrief. Kan ik mij daarvoor afmelden?

Ja dat kan! Dat vinden wij uiteraard erg jammer, omdat wij je dan niet meer op de hoogte kunnen houden van al onze leuke aanbiedingen en acties. Als je een 'Mijn Bloomgift' account heb, dan kun je in je 'Nieuwsbireven' aanklikken en daar  aanvinken of je onze nieuwsbrief wenst te ontvangen. Is deze niet aangevinkt, dan ontvang je van ons ook géén nieuwsbrief meer. Heb je een keer als gast bij ons besteld en heb je aangegeven dat je ons nieuwsbrief wenst te ontvangen, maar je wilt je daar nu voor afmelden? Stuur ons dan een e-mail naar onze Klantenservice via support@bloomgift.nl met het verzoek je af te melden voor onze nieuwbrief.

Aan wie geven jullie mijn gegevens allemaal door?

Om al bestellingen op het juiste adres en bij de juiste persoon te krijgen zal Bloomgift persoonsgegevens moeten delen. Wij delen jouw gegevens met de volgende partijen:

Onze bezorgdiensten: Packs, Boekuwzending.com
Onze e-mail marketing provider: Activecampaign
Onze betalingspartner: Buckaroo

Maakt Bloomgift gebruik van cookies?

Ja, Bloomgift maakt gebruik van Cookies. Wij vragen vooraf jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Bloomgift maakt gebruik van noodzakelijke (functionele) en analytische cookies om enerzijds onze website zo goed mogelijk te laten functioneren en anderzijds om het surfgedrag en daarmee de voorkeur en interesses van onze bezoekers te bepalen. Door ‘Alles accepteren’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons cookiebeleid.

Waar kan ik jullie privacyverklaring zien en lezen?

Onze privacyverklaring kan je hier lezen.

Ik heb nog een vraag over jullie privacy beleid. Waar kan ik deze stellen?

Heb je ondanks de meest gestelde privacy vragen en onze privacyverklaring toch nog een vraag hebben? Stel ons deze gerust via support@bloomgift.nl en wij proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Zakelijke vragen

Zakelijk

Ik wil graag een zakelijk account aanmaken. Hoe werkt dat?

Wat leuk dat je een zakelijk account bij Bloomgift wilt aanmaken. Het aanmaken van een zakelijk account werkt eigenlijk heel eenvoudig en biedt je ook nog eens vele voordelen. Via ons online formulier ‘Zakelijk registreren’ vul je de bedrijfs- en contactgegevens, je e-mailadres en je wachtwoord in en je bent bij ons als zakelijk klant geregistreerd. Zo makkelijk is het.

Zakelijk account aanmaken

Kan ik een artikel personaliseren in onze huisstijl?

Ja, je kan bij ons artikelen zoals brievenbusbloemen personaliseren in de huisstijl. Zo kunnen wij jullie eigen brievenbusverpakking opmaken en daarbij een kaartje of folder van het bedrijf doen. Op deze manier krijgt de ontvanger de verrassing helemaal namens het bedrijf in ontvangst. Laat Bloomgift zakelijk voor je werken.

Kan ik bloemen versturen naar meerdere adressen?

Ja, je kan zakelijk bloemen versturen naar meerdere adressen. Dit geldt helaas niet voor ons webshop zelf, want daar kan je maar 1 bezorgadres per bestelling opgeven. Via een adressenlijst kunnen wij meerdere adressen importeren en verzenden.

Kan ik een adressenlijst opvoeren?

Ja, je kan een adressenlijst bij ons opvoeren. Dit gaat helaas nog niet online, je zal ons een e-mail moeten sturen naar: zakelijk@bloomgift.nl. Wij sturen je vervolgens een Excel format toe (CSV-bestand) waarin wij aangegeven welke kolommen je dient in te vullen.

Ik heb nog een andere zakelijke vraag. Waar kan ik deze stellen?

Heb je een andere zakelijke vraag en zie je deze niet in onze veelgestelde vragen terug. Stel ons deze via zakelijk@bloomgift.nl en wij zullen binnen 24 uur je proberen antwoord te geven.

Algemene vragen

Algemeen

Hebben jullie algemene informatie over de betekenis van bloemen?

Ja, wij hebben een speciale pagina opgesteld met de betekenis van alle bloemen. Kijk op bloemen betekenissen voor meer informatie.

Kan ik meer informatie krijgen over verzorgingtips?

Bij alle onze artikelen staat onderaan vermeld hoe je de (droog)bloemen of plant het beste kan verzorgen. Ook in onze folder die we bij de verrassing erbij doen staan handige verzorging tips.

Kan ik brievenbusbloemen en brievenbuscadeaus alleen bij jullie kopen?

Brievenbusbloemen en brievenbus cadeaus met droogbloemen kan je overal online bestellen. Bij ons vindt je het allergrootste aanbod brievenbusbloemen en brievenbus cadeaus. Voor iedereen en voor elk moment hebben wij bloemen per post  in verschillende prijsklassen. Al onze brievenbusbloemen en onze bloemen cadeaus door de brievenbus worden stuk voor stuk zorgvuldig en met veel liefde verpakt. Wij verpakken de bloemen en droogbloemen in microgeperfareerde folie en zijdepapier, die ervoor zorgen dat de bloemen gedurende de ‘last mile delivery’ voldoende zuurstof krijgen en beschermd worden. Met als uiteindelijke doel: dat de bloemen onbeschadigd bezorgd worden en de ontvanger kan genieten van onze 7 daagse versgarantie. Mochten de brievenbusbloemen de 7 dagen versgarantie na ontvangst niet worden behaald, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een juridische of administratieve vraag?

Heb je een vraag voor onze HR of administratie? Stel onze deze gerust via: support@bloomgift.nl. Onze klantenservice medewerker zorgt ervoor dat deze bij onze bedrijfsjurist of administratief medewerker terecht komt. Een juridische dan wel administratieve vraag hebben wij graag enkel per e-mail.

Ik heb nog een andere algemene vraag. Waar kan ik deze stellen?

Heb je toch een andere algemene vraag en kan je deze niet in onze veelgestelde vragen terugvinden? Stel ons deze via support@bloomgift.nl en onze support medewerkers zullen proberen binnen 24 uur je antwoord te geven. Soms kan het zijn dat het drukker is dan normaal op onze klantenservice, waardoor het iets langer kan duren voordat wij reageren.

Retour vragen

Klachten en Retourneren

Ik ben niet tevreden over mijn bestelling? Hoe dien ik mijn klacht in?

Jeetje, vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over je bestelling. Dat is uiteraard niet onze bedoeling en wij nemen een klacht van onze klanten altijd uiterst serieus. Wij willen je dan ook vragen om je klacht binnen 5 werkdagen aan onze klantenservice te melden via: support@bloomgift.nl. Is het een klacht over de kwaliteit van het product, dan verzoeken wij je minimaal 2 foto’s met je klacht mee te sturen. Wij streven ernaar je klacht binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Wanneer heb ik recht op een vergoeding?

Er zijn bij Bloomgift verschillende redenen dat je recht hebt op een vergoeding. Je kan bij ons een vergoeding krijgen, omdat bijv. je bestelling beschadigd is geraakt, je bestelling te laat is bezorgd of als je bestelling niet van de gewenste kwaliteit is/was. Onze klantenservice zal altijd samen met jou zoeken naar een passende oplossing. Wel hebben wij daarvoor wel enkele richtlijnen opgesteld:

Vergoeding bij beschadiging:
Om aanspraak te maken op een vergoeding bij beschadiging van jouw bestelling, ontvangen wij binnen 3 werkdagen een e-mail naar support@bloomgift.nl met minimaal 2 foto’s van het beschadigd product.

Vergoeding bij te late bezorging:
Om aanspraak te maken op een vergoeding van het te laat bezorgen van onze bezorgdienst, ontvangen wij graag binnen 1 dag een e-mail naar support@bloomgift.nl dat jouw bestelling niet op tijd is bezorgd. Onder het te laat bezorgen verstaan wij als jouw bestelling niet binnen 48 uur bezorgd is, omdat wij na 2 dagen onze versgarantie niet meer kunnen garanderen.


Vergoeding bij slechte kwaliteit:
Om aanspraak te maken op een vergoeding bij slechte kwaliteit van de bloemen of planten, dan ontvangen wij graag binnen 5 werkdagen een e-mail naar support@bloomgift.nl met minimaal 2 foto’s, waarbij duidelijk aantoonbaar is dat de bloemen of plant van slechte kwaliteit zijn of gebroken.

Kan ik mijn Bloomgift bestelling retourneren?

Helaas, kan je bij Bloomgift een bestelling niet retourneren, aangezien bloemen en planten een natuurproduct is. Mochten jouw brievenbusbloemen, droogboeket, bloementaartje of bos bloemen niet goed zijn of komt de bestelling niet overeen met wat je bij ons in de webshop besteld hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Graag ontvangen wij daarbij foto’s ter verduidelijking dat de bloemen niet goed zijn of niet overeenkomen met je bestelling. Vermeld daarbij je ordernummer en onze klantenservice gaat kijken wat ze voor je kunnen doen. Een ding is bij Bloomgift zeker, wij willen mensen blij maken met bloemen en niet teleurstellen.

Ik heb een andere vraag over het retourneren, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een andere vraag en hebben de meestgestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar ons contactformulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren? Zo ja, hoe lang voor de bezorgdatum?

Je bestelling annuleren dat vinden wij natuurlijk heel erg jammer, maar je mag je bestelling uiteraard bij ons annuleren. Let op! Je kan je bestelling alleen annuleren 1 dag voor de bezorgdatum en uiterlijk tot maximaal 15:00 uur.

Als je het aantal van een artikel wijzigt, dan wijzigt ook het aantal gekozen kaartje en/of extraatje mee.