Zoek
Filters

Veelgestelde vragen


Levering icoon

BEZORGING


Shopping icoon

BESTELLING


Creditkaart icoon

BETALING


Login icoon

 MYBLOOMGIFT


Retourneer icoon

RETOURNEREN


  

Chatting Bubble icoon

  TOP 5 FAQ


1. Hoe werkt Bloomgift?

Bloomgift werkt eigenlijk heel eenvoudig. Je kiest de bloemen waarmee je iemand wilt verrassen, je kiest er een leuk kaartje bij en eventueel een mooie bijpassende vaas en bestellen maar.
Nog een Tip! Het is wel even in de gaten houden, dat je bij het kiezen van je persoonlijk kaartje of bij je vaas, dat je er wel een dikke kaderrand omheen ziet, want pas dan is je kaart of vaas echt geselecteerd. 


2. Waarom moet ik een e-mailadres invullen bij het verzendadres?

Momenteel moet je in onze webshop bij het verzendadres een e-mailadres invullen. Wij begrijpen dat dit voor vele mensen verwarrend is, omdat je niet wilt dat jouw bloemen naar de ontvanger gemaild wordt. Wees niet ongerust want dit gebeurd niet! Wij sturen de orderbevestiging enkel naar het e-mailadres van diegene die bij ons besteld heeft, oftewel de besteller. Om verwarring te voorkomen hebben wij het verplichte e-mailveld geautomatiseerd, zodat hier nu automatisch het e-mailadres van de besteller komt te staan.


3. Ik heb per ongeluk het verkeerde bezorgadres ingevuld, wat nu?

Geen probleem! Stuur onze klantenservice gewoon even een e-mailtje met het juiste bezorgadres en wij passen dit direct voor je aan, mits de bloemen uiteraard nog niet verzonden zijn. 


4. Ik heb brievenbusbloemen besteld, maar het is niet door de brievenbus gekomen, hoe kan dat?

Al onze brievenbusbloemen gaan door de brievenbus. Dat is juist het leuke ervan, want de ontvanger hoeft er niet speciaal voor thuis te zijn.

Het kan echter een keer gebeuren dat de brievenbus van de ontvanger vol zit of dat de postbode van PostNL het brievenbuspakje op onmogelijke wijze door de brievenbus krijgt. In dat geval neemt de postbezorger het brievenbuspakje weer mee terug en worden de brievenbusbloemen binnen 2 à 4 werkdagen via de pakketbezorger aangeboden. De brievenbusbloemen worden niet zoals bij onze pakketten afgegeven bij de buren, omdat onze brievenbusbloemen meegaan met de reguliere post. Wij begrijpen dat dit vervelend kan zijn, maar ook wij hebben ons te houden aan de regels van PostNL.

 

5. Diegene waar ik mijn bloemen heen heb gestuurd, heeft zijn of haar verrassing nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Dat vinden wij heel erg vervelend! Als het goed is heb je van ons een verzendbevestiging ontvangen, dat je bestelling verstuurd is. In deze verzendbevestiging staat een kopje Track & Trace. Hier vind je jouw unieke Track & Trace code en teven Track & Trace link waarmee jouw brievenbuspakje of pakket te traceren is. Klik op de Track & Trace link en je kan zien of jouw pakje door PostNL is bezorgd. Heeft de ontvanger de bloemen na 3 werkdagen nog steeds niet van PostNL ontvangen, stuur dan onze klantenservice een mailtje dan gaan wij het voor je uitzoeken.  

 

Levering icoon

  BEZORGING


Wie bezorgt mijn bestelling?

Al onze bestellingen worden bezorgd door PostNL. De brievenbusbloemen passen door de brievenbus en gaan via het reguliere postcircuit. Deze worden net als bij de gewone post door een postbode van PostNL bezorgd. Past de verrassing niet door de brievenbus, zoals bij onze boeketten, single-roos en mono bloemen, dan gaat de zending via de pakketservice van PostNL. Via de Track & Trace link, welke wij in de verzendbevestiging per e-mail sturen, kun je zien waar je bestelling zich bevindt en of het naar de ontvanger of voor jezelf onderweg is. 


Wat zijn de bezorgkosten ofwel de verzendkosten?

  • Op alle onze brievenbusbloemen binnen Nederland hanteren wij € 3,50 verzendkosten.
  • Op alle pakketjes binnen Nederland, wat niet door de brievenbus past, hanteren wij € 5,95 verzendkosten.
  • Het pakket dezelfde dag bezorgen binnen Nederland hanteren wij € 9,95.

Verzendkosten brievenbusbloemen:
€ 3,50

Verzendkosten gemengde boeketten:
€ 5,95

Verzendkosten zelfde dag boeketten:
€ 9,95

Brievenbusbloemen naar België: 
Voor België rekenen wij voor zowel onze brievenbusbloemen als onze paketten € 8,75 verzendkosten. Helaas kunnen wij de brievenbusbloemen in België niet met de reguliere post meegeven. De brievenbusbloemen worden verstuurd via de pakkettenservice van PostNL. PostNL streeft ernaar om binnen 48 uur te bezorgen (bron: PostNL bezorgtijden per land).


Wat nu als de ontvanger niet thuis is?

Al onze brievenbusbloemen passen door de handige verpakking door de brievenbus. Hier hoeft de ontvanger niet speciaal voor thuis te zijn. Past het pakketje niet door de brievenbus en doet er niemand open, dan probeert de bezorger van PostNL het pakketje eerst bij de buren af te geven. Is daar ook niemand aanwezig, dan krijgt de ontvanger een briefje op de deurmat met de boodschap wanneer de bezorger het opnieuw gaat proberen het pakketje bij jou af te geven. Als afzender zal je hiervan een e-mail ontvangen. Het pakket wordt maximaal vanwege een versproduct 2 keer aangeboden, daarna zal het geretourneerd worden.


Wanneer worden de bloemen bezorgd?

Bij Bloomgift worden alle bestellingen bezorgd door PostNL. Zodra de bestelling door de brievenbus past, zoals bij de brievenbusbloemen, worden deze van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 22.00 uur (m.u.v. zondag) door de postbode van PostNL bezorgd. Voor 14:00 uur bij ons besteld, wordt de volgende dag bezorgd. Al onze bloemen die als pakket worden verstuurd zijn te volgen via een Track & Trace code, welke wij in onze verzendbevestiging meesturen. Onze brievenbusbloemen gaan mee via de postzendingen van PostNL en worden meestal binnen 24 uur door de postbode bezorgd. 

Verwerkingsschema

Via de onderstaande link kan je jouw pakketzending bij PostNL volgen. Vul jouw Track & Trace code in en de postcode van de ontvanger en je kan zien waar je bloemen verrassing zich bevindt:

Voor Nederland:
https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht

Voor België:
http://www.postnl.be/ontvangen/track-and-trace


Heb je een gemengd boeket of een mooi bos rode rozen besteld en moeten deze als pakket door PostNL bezorgd worden, dan krijg je in de verzendbevestiging van ons een Track & Trace link. Hiermee kan je exact je bestelling volgen. Mocht je je boeket voor 14:00 uur bestellen en dezelfde dag nog in huis willen hebben, dan kan dat, maar dan zijn daar extra verzendkosten mee gemoeid * (€ 9,95). Alle pakketten worden van dinsdag tot en met zaterdag bezorgd.

* m.u.v. de Waddeneilanden, vanwege de bootovertocht wat een extra dag tijd kost 

 

Kan ik mijn bloemen laten bezorgen in het buitenland?

Helaas, kan je op dit moment bij Bloomgift nog geen bloemen naar het buitenland versturen. Zou je dit toch graag willen, stuur dan een e-mail met je wensen en bezorgadres naar support@bloomgift.nl. Wij gaan kijken wat we voor jou hierin kunnen betekenen. Let wel, dat de bezorgkosten uiteraard hoger liggen dan wanneer je een pakketje of de brievenbusbloemen in Nederland verstuurd.

Kan ik mijn bloemen ook op zondag bezorgd krijgen?

Op zon- en feestdagen geniet PostNL ook een vrije dag en bezorgen zij niet. Met uitzondering van Valentijnsdag en Moederdag, dan is er wel de mogelijkheid om op zondag bezorgd te krijgen.


Ik heb een andere vraag over het bezorgen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

 

Shopping icoon

  BESTELLING


Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

De brievenbusbloemen kan je niet zelf volgen. Deze gaan via het reguliere postcircuit van PostNL en worden door de postbode van PostNL bezorgd. De gemengde boeketten, oftewel de wat grotere pakketten, zijn wel te volgen door middel van de Track & Trace link, welke wij in de orderbevestiging per e-mail aan je sturen of via de PostNL App. Deze link kun je pas volgen, zodra het pakket in behandeling is bij PostNL.


Kan ik meerdere bestellingen tegelijk doen?

Ja, bij Bloomgift kan je meerdere bestellingen tegelijk doen. Je kan de bestellingen echter maar naar 1 verzendadres versturen. Als je meerdere bestellingen wilt plaatsen naar verschillende verzendadressen, dan zal je deze afzonderlijk van elkaar moeten bestellen. Bij elke bestelling rekenen wij onze verzendkosten die voor dat product geldt.

 

Kan ik mijn bestelling anoniem versturen?

Ja dat kan! Bij Bloomgift kan je wel een persoonlijke boodschap in je wenskaart zetten, maar kan je anoniem blijven door er geen naam in te zetten. Nu weet de ontvanger nooit van wie de bloemen afkomstig zijn. De afzender wordt niet op de wenskaart meegegeven.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik betaald heb?

Ja, je kan het bezorgadres en de verzenddatum nog aanpassen. Ga naar je orderbevestiging en klik op bewerken om de bestelling te wijzigen. Zodra je deze gewijzigd hebt, krijg je van ons een bevestiging dat je bestelling gewijzigd is.


Kan ik mijn bestelling nog verwijderen?

Ben je niet tevreden over wat je uiteindelijk besteld hebt of had je liever een ander boeket of een andere wenskaart? Vink dan bij jouw gekozen product het selectievakje aan en klik op winkelwagen bijwerken als je deze wilt verwijderen. Dit product gaat dan automatisch uit jouw winkelmand.


Kan ik mijn bestelling naar een postadres versturen?

Alle brievenbusbloemen passen door de brievenbus en dan mag het bezorgadres ook een postbusadres zijn. De bestelling wordt dan gewoon bezorgd. Bij de pakketten is er wel een bezoek/woonadres nodig.


Hoe verstuur ik mijn bestelling naar een ziekenhuis?

Ligt er een familielid of een vriend/vriendin in het ziekenhuis en wil je hem/haar opvrolijken. Bij Bloomgift kan je het type bezorgadres wijzigen in ziekenhuis. Hier kan je het ziekenhuis, het afdelingsnummer, kamernummer en de ontvanger aangeven. Vergeet dit niet zo volledig mogelijk in te vullen, anders kan het wezen dat het pakketje niet bij de juiste persoon terecht komt. Let op: dat je wel het bezoekersadres van het ziekenhuis invult, zodat deze aan de juiste balie door PostNL afgegeven kan worden.


Kan ik een Bloomgift kadobon bestellen?

Ja, bij ons kan je een online kadobon bestellen. Je kan via ons de ontvanger op een leuke manier een kadobon laten sturen met een persoonlijke tekst. Deze kadobon code kan dan door de ontvanger online bij de winkelwagen worden toegepast. De kadobon vind je op onze home pagina, helemaal onderaan. Op dit moment hebben wij enkel een kadobon ter waarde van € 20,-.

Mocht je een hoger of lager kadbon willen versturen, dan kan dat! Stuur ons dan een een e-mail naar support@bloomgift.nl met als onderwerp "kadobon". Let op! Schrijf wel duidelijk in je e-mail het gewenste bedrag, je persoonlijke boodschap en het e-mailadres waar wij de kadobon naar toe moeten sturen.

Nadat wij het gewenste bedrag op onze rekening NL38 ABNA 0593380886 hebben ontvangen zullen wij jouw kadobon versturen. Leuk om te geven, maar vooral leuk om te krijgen.

 

Ik heb een andere vraag over het bestellen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen. 
 

 

Creditkaart icoon

  BETALING


Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt je bestelling bij Bloomgift op meerdere manieren betalen. Zodra de bestelling betaald is, dan zullen wij het pakket bij PostNL aanbieden en naar jouw versturen. De meest gebruikelijke manier is om per iDEAL te betalen. Andere betaalmogelijkheden zijn:

  • Visa- of Mastercard (credit card)
  • PayPal (online betalen)

   


Krijg ik een factuur na mijn betaling?

Zodra je betaling is gedaan, krijg je van ons automatisch een orderbevestiging. In deze orderbevestiging staat jouw factuurnummer. Door te klikken op de bestelink bij besteldetails, kan je jouw factuur in PDF downloaden en opslaan. Je factuur is altijd opvraagbaar via MyBloomgift bij bestellingen.


Ik heb een andere vraag over de betaling, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

  

Login icoon

  MY BLOOMGIFT


Wat is MyBloomgift?

MyBloomgift is jouw eigen persoonlijke omgeving binnen Bloomgift. Hier kan je o.a. jouw orderhistorie zien en je verzendadressen in op te slaan. Ideaal om nooit meer een adres te vergeten, want MyBloomgift bewaart alles.


Waarom zou ik mij aanmelden voor MyBloomgift?

Het voordeel van MyBloomgift is je altijd je laatste bestellingen en facturen kan bekijken, adressen kan opslaan en eventueel je wachtwoord kan wijzigen. Bovendien is het handig om je te registeren i.v.m. in- en uitloggen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt? Wat nu?

Vervelend, dat je jouw wachtwoord kwijt bent. Niet getreurd, klik op "wachtwoord kwijt" en vul jouw e-mailadres in. Wij zullen je wachtwoord resetten en binnen enkele minuten krijg je op het door jou ingevulde e-mailadres een nieuw wachtwoord toegestuurd.


Wat doet Bloomgift met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens blijven bij Bloomgift en wij hebben ons als Bloomgift te houden aan ons Privacy Regelement conform de geldende wet- en regelgeving.


Ik heb een andere vraag over MyBloomgift, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

 

Retourneer icoon

  RETOURNEREN


Kan ik mijn boeket of brievenbusbloemen retourneren?

Helaas, kan je bij ons een bestelling niet retourneren aangezien bloemen een natuurproduct is. Mocht het boeket of de brievenbusbloemen niet goed zijn of komt de bestelling niet overeen met wat je bij ons besteld hebt, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice: support@bloomgift.nl Graag ontvangen wij daarbij foto’s ter verduidelijking dat de bloemen niet goed zijn of niet overeenkomen met je bestelling. Vermeld daarbij je ordernummer en onze klantenservice gaat kijken wat ze voor je kunnen doen. Een ding is bij Bloomgift zeker, een verassing moet 100% goed zijn!


Ik heb een andere vraag over het retourneren, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.