Zoek
Filters

Veelgestelde Vragen

 

     

 

  

Chatting Bubble icoon

  TOP 5 FAQ


1. Hoe werkt Bloomgift?

Bloomgift werkt eigenlijk heel eenvoudig. Je kiest de bloemen waarmee je iemand wilt verrassen, je kiest er een leuk kaartje bij en eventueel een mooie bijpassende vaas en bestellen maar. Nog een Tip! Het is wel even in de gaten houden, dat je bij het kiezen van je persoonlijk kaartje of bij je vaas, dat je er wel een dikke kaderrand omheen ziet, want pas dan is je kaart of vaas echt geselecteerd. 


2. Waarom moet ik een e-mailadres invullen bij het verzendadres?

Momenteel moet je in onze webshop bij het verzendadres een e-mailadres invullen. Wij begrijpen dat dit voor veel mensen verwarrend is, omdat je niet wilt dat jouw bloemen naar de ontvanger gemaild wordt. Wees niet ongerust want dit gebeurd niet! Wij sturen de orderbevestiging enkel naar het e-mailadres van diegene die bij ons besteld heeft, oftewel de besteller. Om verwarring te voorkomen hebben wij het verplichte e-mailveld geautomatiseerd, zodat hier nu automatisch het e-mailadres van de besteller in komt te staan.


3. Ik heb per ongeluk het verkeerde bezorgadres ingevuld, wat nu?

Geen probleem! Stuur onze klantenservice gewoon even een e-mailje met het juiste bezorgadres en wij passen dit direct voor je aan, mits de bloemen uiteraard nog niet verzonden zijn. 


4. Ik heb brievenbusbloemen besteld, maar het is niet door de brievenbus gekomen, hoe kan dat?

Al onze brievenbusbloemen gaan door de brievenbus. Dat is juist het leuke ervan, want de ontvanger hoeft er niet speciaal voor thuis te zijn. Het kan echter een keer gebeuren dat de brievenbus van de ontvanger vol zit of dat de bezorger van bezorgdienst het brievenbuspakje op onmogelijke wijze door de brievenbus krijgt en bang is jouw brievenbusbloemen te beschadigen. In dat geval zal de bezorger van bezorgdienst altijd het brievenbuspakje bij één van de buren proberen te bezorgen.  

5. Diegene waar ik mijn bloemen heen heb gestuurd, heeft zijn of haar verrassing nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Dat vinden wij heel erg vervelend! Als het goed is heb je van ons een verzendbevestiging ontvangen, dat je bestelling verstuurd is. In deze verzendbevestiging staat een kopje Track & Trace. Hier vind je jouw unieke Track & Trace code en tevens Track & Trace link waarmee jouw brievenbuspakje of pakket te traceren is. Klik op de Track & Trace link en je kan zien of jouw pakje door bezorgdienst is bezorgd. Heeft de ontvanger de bloemen na 3 werkdagen nog steeds niet van bezorgdienst ontvangen, stuur dan onze klantenservice een e-mailje dan gaan wij het voor je uitzoeken.  

 

Levering icoon

  BEZORGING


Wie bezorgt mijn bestelling?

Al onze bestellingen worden bezorgd door onze bezorgdienst Packs in Leerdam. De brievenbusbloemen, of ook wel MailPacks genoemd, worden net als bij de paketten door de koerier van onze bezorgdienst bezorgd. Al onze artikele worden als pakket verzonden. Via de Track & Trace link, welke wij in de verzendbevestiging per e-mail sturen, kun je zien waar je bestelling zich bevindt en of het naar de ontvanger of voor jezelf onderweg is. 


Wat zijn de bezorgkosten ofwel de verzendkosten?

  • Op alle onze brievenbusbloemen binnen Nederland hanteren wij € 3,75 verzendkosten.
  • Op alle pakketten binnen Nederland, wat niet door de brievenbus past, hanteren wij € 5,95 verzendkosten.

Verzendkosten brievenbusbloemen:
€ 3,75

Verzendkosten rozentaartje/boeket/ballon/bos bloemen:
€ 5,95


Zendingen naar België: 
Voor België rekenen wij voor onze brievenbusbloemen € 6,75 en voor onze paketten € 9,25 verzendkosten. Onze bezorgdienst Packs streeft ernaar om binnen 48 uur aan ons belgische klanten te bezorgen.


Wat nu als de ontvanger niet thuis is?

Al onze brievenbusbloemen passen door de handige verpakking door de brievenbus. Hier hoeft de ontvanger niet speciaal voor thuis te zijn. Past het pakketje niet door de brievenbus en doet er niemand open, dan probeert de bezorger van bezorgdienst het pakketje eerst bij de buren af te geven. Is daar ook niemand aanwezig, dan krijgt de ontvanger een briefje op de deurmat met de boodschap voor een tweede afhaalmogelijkheid. Als afzender zal je hiervan een e-mail ontvangen. Het pakket wordt maximaal vanwege een versproduct 2 keer aangeboden, daarna zal het geretourneerd worden.


Wanneer worden de bloemen bezorgd?

Bij Bloomgift worden alle bestellingen bezorgd door bezorgdienst. Zodra de bestelling door de brievenbus past, zoals bij de brievenbusbloemen, worden deze van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 22.00 uur (m.u.v. zondag) door de bezorger van bezorgdienst bezorgd. Vóór 14:00 uur bij ons besteld, wordt de volgende dag bezorgd. Al onze bloemen die als pakket worden verstuurd zijn te volgen via een Track & Trace code, welke wij in onze verzendbevestiging meesturen. Onze brievenbusbloemen gaan mee via de postzendingen van bezorgdienst en worden meestal binnen 24 uur door de postbode bezorgd. 

Bezorginformatie Packs

Via de onderstaande link kan je jouw pakketzending bij bezorgdienst volgen. Vul jouw Track & Trace code in en de postcode van de ontvanger en je kan zien waar je bloemen verrassing zich bevindt:

Voor Nederland en België:
https://packs.nl/trace/


Heb je een gemengd boeket of een mooi bos rode rozen besteld en moeten deze als pakket door onze bezorgdienst bezorgd worden, dan krijg je in de verzendbevestiging van ons een Track & Trace link. Hiermee kan je exact je bestelling volgen. Mocht je je boeket vóór 14:00 uur bestellen en dezelfde dag nog in huis willen hebben, dan kan dat, maar dan zijn daar extra verzendkosten mee gemoeid * (€ 11,95). Alle pakketten worden van dinsdag tot en met zaterdag bezorgd.


* m.u.v. de Waddeneilanden, vanwege de bootovertocht wat een extra dag tijd kost 

 

Kan ik mijn bloemen laten bezorgen in het buitenland?

Helaas, kan je op dit moment bij Bloomgift nog géén bloemen naar het buitenland versturen. Zou je dit toch heel graag willen, stuur dan een e-mail met je wensen en bezorgadres naar onze klantenservice via support@bloomgift.nl. Wij gaan dan kijken wat we voor jou hierin kunnen betekenen. Let wel, dat de bezorgkosten uiteraard hoger liggen dan wanneer je een pakket of brievenbusbloemen in Nederland verstuurd.

Kan ik mijn bloemen ook op zondag bezorgd krijgen?

Op zon- en feestdagen geniet onze bezorgdienst ook van een vrije dag en bezorgen zij niet. Met uitzondering van Valentijnsdag en Moederdag, dan is er wel de mogelijkheid om op zondag bezorgd te krijgen. Hier geldt dan wel een extra toeslag voor buiten de reguliere bezorgkosten.

Ik heb bloemen bezorgd gekregen maar ik weet niet van wie, kunnen jullie dat mij vertellen?

Bij Bloomgift kan jouw bestelling anoniem laten versturen. Helaas mogen wij vanwege de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) Privacaywetgeving niet zeggen van wie de bestelling afkomstig is. Wel kunnen wij uiteraard de afzender een e-mail sturen dat de ontvanger van de mooie bloemen of planten graag met jou in contact wil komen om hem of haar te bedanken. Indien je dit graag zou willen, kan je onze klantenservice een e-mail sturen naar: support@bloomgit.nl


Ik heb een andere vraag over het bezorgen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

 

Shopping icoon

  BESTELLING


Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

De brievenbusbloemen kan je niet zelf volgen. Deze gaan via het reguliere postcircuit van bezorgdienst en worden door de postbode van bezorgdienst bezorgd. De gemengde boeketten, oftewel de wat grotere pakketten, zijn wel te volgen door middel van de Track & Trace link, welke wij in de orderbevestiging per e-mail aan je sturen. Deze link kun je pas volgen, zodra het pakket in behandeling is bij bezorgdienst.


Kan ik meerdere bestellingen tegelijk doen?

Ja, bij Bloomgift kan je meerdere bestellingen tegelijk doen. Je kan de bestellingen echter maar naar 1 verzendadres versturen. Als je meerdere bestellingen wilt plaatsen naar verschillende verzendadressen, dan zal je deze afzonderlijk van elkaar moeten bestellen. Bij elke bestelling rekenen wij onze verzendkosten die voor dat product geldt.

 

Kan ik mijn bestelling anoniem versturen?

Ja dat kan! Bij Bloomgift kan je wel een persoonlijke boodschap in je wenskaart zetten, maar kan je anoniem blijven door er geen naam in te zetten. Nu weet de ontvanger nooit van wie de bloemen afkomstig zijn. De afzender wordt niet op de wenskaart meegegeven.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik betaald heb?

Ja, je kan het bezorgadres en de verzenddatum nog aanpassen. Ga naar je orderbevestiging en klik op bewerken om de bestelling te wijzigen. Zodra je deze gewijzigd hebt, krijg je van ons een bevestiging dat je bestelling gewijzigd is.


Kan ik mijn bestelling nog verwijderen?

Ben je niet tevreden over wat je uiteindelijk besteld hebt of had je liever een ander boeket of een andere wenskaart? Vink dan bij jouw gekozen product het selectievakje aan en klik op winkelwagen bijwerken als je deze wilt verwijderen. Dit product gaat dan automatisch uit jouw winkelmand.


Het selecteren van een kaartje lukt niet, kan iemand mij helpen?

Kan je niet verder met bestellen en krijg je de melding “Kies een Kaartje”, dan betekent dat je géén kaartje hebt geselecteerd, terwijl je deze wel graag aan je bestelling zou willen toevoegen. Je weet dat je kaartje pas geselecteerd is als er lichtblauwe dikke kaderrand om het kaartje heen staat. Pas dan weet ons systeem dat er een kaartje bij moet en kan je verder gaan naar het betaalproces. Hopelijk het onderstaand voorbeeld je hierin meer duidelijkheid geven.

Kaartje Selecteren uitleg


Kan ik mijn bestelling naar een postadres versturen?

Alle brievenbusbloemen passen door de brievenbus en dan mag het bezorgadres ook een postbusadres zijn. De bestelling wordt dan gewoon bezorgd. Bij de pakketten is er wel een bezoek/woonadres nodig.


Hoe verstuur ik mijn bestelling naar een ziekenhuis?

Ligt er een familielid of een vriend/vriendin in het ziekenhuis en wil je hem/haar opvrolijken. Bij Bloomgift kan je het type bezorgadres wijzigen in ziekenhuis. Hier kan je het ziekenhuis, het afdelingsnummer, kamernummer en de ontvanger aangeven. Vergeet dit niet zo volledig mogelijk in te vullen, anders kan het wezen dat het pakketje niet bij de juiste persoon terecht komt. Let op: dat je wel het bezoekersadres van het ziekenhuis invult, zodat deze aan de juiste balie door bezorgdienst afgegeven kan worden.


Kan ik een Bloomgift cadeaubon bestellen?

Ja, bij ons kan je een online een cadeaubon bestellen. Je kan via ons de ontvanger op een leuke manier een cadeaubon laten versturen met een gepersonaliseerde tekst. Deze cadeaubon code kan dan door de ontvanger online bij de winkelwagen worden toegepast. De cadeaubon vind je op onze startpagina, helemaal onderaan. Op dit moment hebben wij enkel een kadobon ter waarde van € 20,-.

Mocht je een cadeaubon willen versturen met een lager bedrag, ook dan kan dat! Stuur ons dan even een een e-mail naar support@bloomgift.nl met als onderwerp "cadeaubon verlagen". Let op! Schrijf wel duidelijk in je e-mail het gewenste bedrag, je persoonlijke boodschap en het e-mailadres waar wij de cadeaubon naar toe moeten sturen.

Nadat wij het gewenste bedrag van jou op onze rekening met IBAN NL38 ABNA 0593380886 hebben ontvangen zullen wij jouw virtuele cadeaubon versturen. Leuk om te geven, maar vooral leuk om te krijgen.

 

Ik heb een andere vraag over het bestellen, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen. 
 

 

Creditkaart icoon

  BETALING


Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt je bestelling bij Bloomgift op meerdere manieren betalen. Zodra de bestelling is betaald, zullen wij het brievenbuspakje of pakket bij onze bezorgdienst gaan aanbieden en naar jou versturen. De meest gebruikelijke manier is om per iDEAL te betalen. Andere betaalmogelijkheden zijn:

  • Visa- of Mastercard (credit card)
  • PayPal (online betalen)
  • Bancontact (voor belgische klanten)
  • Overboeking (enkel voor zakelijke klanten)

 

   


Krijg ik een factuur na mijn betaling?

Zodra je betaling is gedaan, krijg je van ons automatisch een orderbevestiging. In deze orderbevestiging staat jouw factuurnummer. Door te klikken op de bestelink bij besteldetails, kan je jouw factuur in PDF downloaden en opslaan. Je factuur is altijd opvraagbaar via MyBloomgift bij bestellingen.


Ik heb een andere vraag over de betaling, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

  

Login icoon

  MY BLOOMGIFT


Wat is MyBloomgift?

MyBloomgift is jouw eigen persoonlijke omgeving binnen Bloomgift. Hier kan je o.a. jouw orderhistorie zien en je verzendadressen in op te slaan. Ideaal om nooit meer een adres te vergeten, want MyBloomgift bewaart alles.


Waarom zou ik mij aanmelden voor MyBloomgift?

Het voordeel van MyBloomgift is je altijd je laatste bestellingen en facturen kan bekijken, adressen kan opslaan en eventueel je wachtwoord kan wijzigen. Bovendien is het handig om je te registeren i.v.m. in- en uitloggen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt? Wat nu?

Vervelend, dat je jouw wachtwoord kwijt bent. Niet getreurd, klik op "wachtwoord kwijt" en vul jouw e-mailadres in. Wij zullen je wachtwoord resetten en binnen enkele minuten krijg je op het door jou ingevulde e-mailadres een nieuw wachtwoord toegestuurd.


Wat doet Bloomgift met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens blijven bij Bloomgift en wij hebben ons als Bloomgift te houden aan ons Privacy Regelement conform de geldende AVG Privacy wet- en regelgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming).


Ik heb een andere vraag over MyBloomgift, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.

 

Retourneer icoon

  RETOURNEREN


Kan ik mijn boeket of brievenbusbloemen retourneren?

Helaas, kan je bij ons een bestelling niet retourneren aangezien bloemen een natuurproduct is. Mocht het boeket, brievenbusbloemen of rozentaartje niet goed zijn of komt de bestelling niet overeen met wat je bij ons in de webshop besteld hebt, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice: support@bloomgift.nl Graag ontvangen wij daarbij foto’s ter verduidelijking dat de bloemen niet goed zijn of niet overeenkomen met je bestelling. Vermeld daarbij je ordernummer en onze klantenservice gaat kijken wat ze voor je kunnen doen. Een ding is bij Bloomgift zeker, wij willen mensen blij maken met bloemen en niet teleurstellen.


Ik heb een andere vraag over het retourneren, waar kan ik deze stellen?

Heb je toch nog een vraag en hebben de meest gestelde vragen je niet verder geholpen? Ga dan naar onze klantenservice formulier en vul deze volledig mogelijk in. De klantenservice zal je zo snel mogelijk per e-mail een antwoord geven en je uiteraard hierbij helpen.
 

 

  PRIVACY/AVG 

 

Welke persoonlijke gegevens bewaart Bloomgift van mij?

Wij krijgen de volgende gegevens via de website van jou als afzender/klant binnen: je voor- en achternaam, je telefoonnummer (niet verplicht), je factuuradres, je e-mailadres, het land waar je vandaan kom, je IP-adres en of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Ben je een bedrijf en heb je jezelf als zakelijke klant geregistreerd dan bewaren wij ook je bedrijfsnaam en je BTW nummer.

Wat doen jullie met de persoonlijke gegevens van waar ik de bloemen heen stuur?

Alle gegevens van de ontvanger, die jij bij het bezorgadres invult, bewaren wij bij jouw bestelnummer en jouw gegevens. Wij bewaren van de ontvanger enkel zijn of haar adresgegevens.

Hoe lang bewaart Bloomgift mijn gegevens?

Jouw persoonlijke NAW gegevens en je e-mailadres bewaren wij 7 jaar. Dit is door de belastingdienst vastgelegd in art. 52 Wet Rijksbelastingen. Op deze gegevens geldt de wettelijke bewaarplicht.

Kan ik op de Bloomgift site ergens mijn gegevens inzien?

Ja, dat kan! Als je jezelf bij Bloomgift geregistreerd hebt als klant, dan kan je via MyBloomgift jouw profiel bekijken. Hier vind je al jouw persoonlijke gegevens, je bestellingen, je bezorgadressen en de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen. Heb je een bestelling als gast bij Bloomgift geplaatst dan zijn jouw NAW gegevens niet online zichtbaar. Je kan deze opvragen door een e-mail te sturen naar onze Klantenservice via support@bloomgift.nl. Wij sturen je persoonlijke profiel binnen 2 werkdagen per e-mail naar je toe.

Kan ik mijn persoonlijke gegevens verwijderen?

In je MyBloomgift omgeving kan je niet je persoonlijke gegevens verwijderen. Je zal een e-mail moeten sturen naar onze Klantenservice via support@bloomgift.nl met het verzoek jouw account bij Bloomgift te laten verwijderen. Onze supportmedewerker zal je een e-mail sturen met het verzoek of je zeker weet je account te verwijderen. Je zal deze nogmaals aan ons moeten bevestigen om misbruik te voorkomen. Let op: Wij zullen niet al je gegevens verwijderen, maar enkel je gegevens opschonen, omdat wij een wettelijke bewaarplicht hebben van 7 jaar. Zodra je gegevens door ons opgeschoond en verwijderd zijn, kunnen wij dit niet meer voor je herstellen.

Jullie sturen mij een nieuwsbrief. Kan ik mij daarvoor afmelden?

Ja dat kan! Dat vinden wij uiteraard erg jammer, omdat wij je dan niet meer op de hoogte kunnen houden van al onze leuke aanbiedingen en acties. Als je een MyBloomgift account heb, dan kun je in je Profiel bij “Opties” aanvinken dat je geen nieuwsbrief wenst te ontvangen. Is deze niet aangevinkt, dan ontvang je van ons ook géén nieuwsbrief meer. Heb je een keer als gast bij ons besteld en heb je aangegeven dat je ons nieuwsbrief wenst te ontvangen, maar je wilt je daar nu voor afmelden? Stuur ons dan een e-mail naar onze Klantenservice via support@bloomgift.nl met het verzoek je af te melden voor onze nieuwbrief.

Aan wie geven jullie mijn gegevens allemaal door?

Om al bestellingen op het juiste adres en bij de juiste persoon te krijgen zal Bloomgift persoonsgegevens moeten delen. Wij delen jouw gegevens met de volgende partijen:

Onze bezorgdienst: Packs
Onze e-mail marketing provider: MailChimp
Onze betalingspartner: Mollie

Maakt Bloomgift gebruik van cookies?

Bloomgift maakt nog géén gebruik van Cookies voor eventuele marketing en analytische doeleinden. Wij verwachten hier in 2019 wel gebruik van te maken en zullen hier te zijner tijd een cookieverklaring voor op te stellen. Wij zullen onze bezoekers van Bloomgift.nl door middel van een Pop-Up informeren en vragen hiermee in te stemmen.

Waar kan ik jullie privacyverklaring zien en lezen?

Onze privacyverklaring kan je hier lezen.

Ik heb nog een vraag over jullie privacy beleid. Waar kan ik deze stellen?

Heb je ondanks de meest gestelde privacy vragen en onze privacyverklaring toch nog een vraag hebben? Stel ons deze gerust via support@bloomgift.nl en wij proberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.